tisdag 10 februari 2015

Vecka sex

Lite lugnare vecka denna gång och inte så mycket foton. Men Yatsumata är mer eller mindre färdigmålad, lackning och basfix som saknas. Kedjan har inte riktigt så grön ton som det ser ut på bilden.

I veckan har jag våndats en hel del över det jag gillar minst i hobbyn, nämligen listbyggandet och specifikt turneringslist byggande. I slutet på februari ska jag på GBG open, en earlywar turnering i Flames of war. Åker ju inte på riktigt lika många FoW tillställningar som jag brukar och denna åker jag mest på för att övriga familjen ändå råkar vara i Göteborg. Sedan är det ju kul att träffa allt trevligt folk som man inte träffar så ofta nuförtiden. Jag tänkte åka upp med något udda, så jag har två tankar. En luftlandesturm, tyska pionjärer som kommer till slagfältet i glidflygplan. Har testat denna i tidigare i en turnering, men inte fullt ut, Då gick det riktigt dåligt, skulle tro att resultatet blir liknande. Min andra fundering är en LRDG raiding force, vilken lider av väldigt dålig anti tank kapacitet, men är grymt charmig. Listan ska vara inne på söndag nästa vecka (15/2), så får se vad det blir. Kommentarer mottas gärna!


I torsdags blev det Bushido spel i Svedala istället för målande, Magnus ställde upp med sin Cult of Yurei, vi höll det på nybörjar nivå och körde med 35 ris. Testade att spela med Itsunagi Ito som jag inte spelat med på länge och han var en riktig dödare, där han gick fram själv på egna flanken. Han visade sig bra emot Ikiryos dödliga magi, med hans möjlighet till +1 på 'opposed ki test'. Avslutningen blev episk, Ikiryo använde 'Touch the void' när Itsunagi dödade henne i närstid men samtidigt dog själv.

I slutet på veckan så spelade Peder och jag ett Bushido slag, Ito mot Savage wave. Vi använde båda två lite experimentella listor. Savage wave bestod av massor av Bakemono ledda av Kemono & Ushi. Jag testade en lista med fokus på Shisai prästinnor, men då jag inte än har Satsuki så fick jag nöja mig med två. Till dessa har jag en flera låg ris krigare.

Det började illa direkt, Kemono tog kontroll över Takeji som sprang och attackerade min ena shisai prästinna som dock räddades av Kazuhiko som offrade sig. Strax därefter tappade jag en krigare i en allt för snabb fight. Vi avslutade innan vi var klara, tror jag skulle behöva byta ut ett par av de billigare krigarna mot en bättre. Takeji är helt ok, men inte tillräckligt bra. Har dock inte gett upp på en Shisai kraftig lista än, Satsuki är beställd!

Slutligen så börjar det närma sig tredje delen i france´40 kampanjen och här är en bild på slagfältet med de franska trupperna.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar