tisdag 21 maj 2013

Market Garden Lund

Arnhembron har krympt i tvätten
I helgen kördes femte och sista kampanjrundan i Market Garden kampanjen i Lund. Efter fritagit
Nijmegenbron sist var det nu dags för "Band of Brothers" att försöka även ta Arnhembron. På andra sidan i en 'Fighting Withdrawl' stod Kampfgruppe Molle. Kampfgruppe Molle bestod av 4 infanteriplutoner var av en hade Sdkfz 251:or. Den sist nämnde gjorde att min ena flank avbröt sitt anfall och grävde ner sig. Under tiden så attackerade jag med en parapluton på flanken vilket gick bra till början, men de blev stoppade några centimeter från objektivet, därför anföll jag även i mitten, men trots att jag slog ut plutonen som höll det objektivet så var mina styrkor nu så försvagade att bron fortfarande var i tyskarna förvar.

Kampanjen är nu över (tror jag, det rykta som eventuellt storslag), efter vad jag förstått det så ser det rätt mörkt ut för den allierade sidan. Alla slag är visserligen inte spelade än i runda fem, så vem vet kanske kan ett mirakel ske?

Det har dock varit kul att spela amerikanska paras, har anfallit i fem slag och i bara ett av dem har jag haft tungt support i form av tanks. Är helt klart nöjd med min insats, 2 vinster, 1 draw och två förluster (som dock alla vara nära att kunna bli vinster). Har beställt Band of Brothers hjältarna så kanske får ta och spela lite Bulge snart...

1 kommentar:

  1. tycker nog att Rehn har tappat lite av sin bredd också :)

    SvaraRadera