måndag 20 maj 2013

для Сталина, Бей Фашистких Оккупантов!!


Den röda armén är snart redo att slå tillbaka den tyska invasionen av morderlandet. Det mesta är målat, fast det står lite drygt 30 bassar till och väntar på färg. Man måste ju kunna ställa upp en mänsklig våg av inexperienced recruits som kan kasta sig mot de tyska kulsprutorna. 45 infanterister allt som allt än så länge men närmare 90 när alla är klara.


10 mana squad med en LMG 

mmmm vodka!!

10 mana squad med en LMG  

Sniper team

ATR team

10 mana squad med en LMG 

Chefen med två adjutanter

5 mana SMG squad

MMG teams

MMG under förflyttning

Mortar teams

HMG team
och så lite pansar..





"krossa fascismen"





6 kommentarer:

  1. Skönt att se att du fått målat lite! (eller rättare sagt mycket!)

    Mina tyska styrkor har fått problem , det kommer inga nya rekryter...

    SvaraRadera
  2. Ber om ursäkt om ni tycker jag gör intrång på er blogg... Men det där ser verkligen trevligt ut Daniel. Hur mycket blir det allt som allt i poäng, det borde vara närmare 1500 poäng det där väl?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Du får gärna skriva här om dina olika figurspels bedrifter om du vill!

      Griniga gammal gubbe kvalar du garanterat in som! ;)

      Radera
  3. Bara kul med lite intrång utifrån! :)
    Jag har faktiskt inte räknat ihop exakt hur många poäng det blir. Beror ju lite på vad man kör för typ av lista... Kör man den som en elit (Gardes) lista så skulle jag tror att det blir bra mycket mer än 1500 men som en inexperienced recruits lista så kommer man nog inte riktigt upp i 1500 skulle jag tro.
    mitt ex av Armies of the Soviet Union är beställt, när jag fått den så kan jag göra en mer noggrann beräkning

    SvaraRadera
  4. Min första tanke när jag såg gruppbilden var: "Det ser ju ut som en 40k IG armé från 90-talet!" :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. är väl typ som en IG armé... :)

      Radera