måndag 23 februari 2015

Vecka åtta

Senaste veckan har fokus legat på LRDG och Flames of war. I början av veckan så gjorde jag klart infanteriet till patrullerna samt måla de åtta fordon som jag redan hade. I mitten på veckan dök så första beställningen upp, vilket var en blister med commandos. Dagen efter så hade jag fått den andra beställningen med en blister commandos, fordon till två halv patruller LRDG och en ensam 25 pundare (egentligen en 18/25 pundare).



Fick även hjälp av Peder att skulptera på ett par nyzeeländska slokhattar, då tidiga LRDG patruller tog just sina män från nyzeeländska förband. Lagom till helgen så hade jag monterat och grundsprayat alla commando soldater, så under helgen kunde jag måla färdigt dem.

Så med fyra målarkvällar kvar så är läget så här:

  • 20 Chevy trucks/ford - Detaljmålning kvar.
  • 10  LRDG infanteri baser - Målning av baser kvar.
  • 14 Commando infanterister - Montera på baser kvar (och basning).
  • 25 pundare med dragfordon - Montering påbörjad.
  • 3 objektiv - Klara.

Torsdagskvällen arbetsbörda

Slokhatt

Commandos

Fordonsparken
Objektiv!

1 kommentar:

  1. Nu har jag kollat in Interdiction reglerna, använder du dom på rätt sätt så kan din lista bli grym...

    SvaraRadera