måndag 10 februari 2014

Ei saa peittää!

För några veckor sedan fick jag äntligen min finska plutoon från baker companys finska vinterkriget kickstarter som jag och Johan var med i. 31 tappra finnar anlände och efter en hel del filande och putsande så fick de lite färg på sig också. 
Modellerna ser helt ok ut, kanske inte de mest välskulpterade jag har sett men helt ok och passar storleksmässigt väldigt väl tillsammans med warlord games 28mm figurer. De var kanske inte heller de mest svårmålade modellerna jag har satt tänderna i då alla har snöblusar på sig. Det var bara att plocka fram sprejburken... :)
Nu väntar vi bara på att resten av "vinsterna" från kickstartern ska anlända. Och just det ja... att Johan ska få sina finnar  ryssar (ska det vara) så att vi kan sätta tänderna i skirmish campaigns winter war kampanj.






4 kommentarer:

  1. Ser ju trevligt ut det där! Bra jobbat, vem kommer att måla massa vinter ryssar då?

    SvaraRadera
  2. Conny, det är jag. Tror Daniel blev förvirrad, jag har inte beställt finnar utan ryssar. Kilo med ryssar.

    SvaraRadera
  3. min onda lilla dvärg distraherade mig medan jag skrev... korrigerat nu! :)

    SvaraRadera
  4. De där Finnarna ser riktigt bra ut får lov att gräva fram mina egna och börja med dessa.
    Har kämpat med vinter terräng o blir aldrig nöjd med den...

    SvaraRadera