torsdag 16 januari 2014

VinterFoW del 2

Som jag skrev sist så var ju sugen att testa en SS lista i EW. Det har varit en långvarig "dröm" att bygga Totenkopf och vara hyfsat sann till vad de verkligen hade när de var med och invaderade Frankrike 1940. Så jag proxade ihop en SS-kradschutzen (spaningskompani på motorcyklar) för att ställa upp mot Dennis lite tweakade Vinter-FoW lista.




Min lista var i korthet:
  • HQ
  • 2 kradschutzen plutoner
  • 2 P-35 (t) plutoner
  • Tjekiskt artilleri
  • PaK36 pluton
Vi slog fram ett 'Surrounded' scenario, så Dennis Italienare ställde upp sig på mitten och jag försökte komma på något sätt att använda mig av Recon förflyttningen som jag hade på mina motorcykelplutoner. Skrotade den tanken rätt fort och avancerade fram till fots. Det gick riktigt, riktigt dåligt! Efter bara någon runda frågade Dennis när resten av mina armé skulle komma in...

Mototcykelplutonerna känns väldigt dyra för vad man får, speciellt när de är 'Fearless/Trained'. De räknas bara som recce när de sitter på sina motorcyklar och då gör deras basplattor att de näst intill är omöjligt att avancera fram och ta nytta av 'Cautious movement' reglen. Sitter de av sina motorcyklar är de bara vanligt infanteri.

Så denna lista blir det inte. Funderade ett tag på att köra en SS infanteri lista, men är ett alldeles för stort projekt att köpa in och måla just nu. Så just nu är jag tillbaka där jag började, Nya zeeländskt infanteri. Har haft en del problem att få tag på två pundarna dock, ska ju ha åtta i listan. Får de fall de hinner komma. Alternativet är Luftlandesturm med 4 plutoner glidflygare.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar