onsdag 15 januari 2014

Mega battle galore

På årets sista helg samlades några tappra spelare på Studiefrämjandet i Lund för storspel!

På lördagen var det Flames of War och det var Alexander som höll i det hela. Så det var hans September kampanj listor vi körde med. Den polska staden Lwow var under attack av både ryssar och tyskar/slovaker. Jag fick skäl att måla klart mina P-35 (t), så nu har jag grunden för en earlywar anpassat stridsvagns kompani!


+ Storslag
+ Allt var målat!
+ Att man fick ta in trupper vid erövrade objektiv.
+ Avslappnad stämning

- Runderna blev haltande då den tysk/slovakisk fronten gick mycket snabbare än den ryska hordens.
- Slaget tog slut samtidigt som de första Panzer 35 stod vid Lwows utkanter!









Mer bilder och en detaljerad rapport av Alexander finns här:
Del 1 av 2
Del 2 av 2

Söndagen bjöd på en 40k apokalyps som börjar bli ett årligt evenemang och enda tillfället jag "spelar" 40k på året. Micke drog ihop det och lite blandat folk var på plats, som vanligt fick en allians av Space marines, Imperial guard, Tau och Eldar försvara någon utpost. På andra sidan murarna stod Necrons, demoner och Space marines. Förra gången körde jag ett russ kompani, men tyckte att denna gången behövdes lite mer umpf. Så jag tog med mig fyra superheavies; två Baneblades, en hellhammer, en shadowsword och en Thunderbolt. Den lede fi hade en necron pilon, en stompa och någon super Great unclean one!

Tre objektiv fanns: landningsplattan mitt i stan gav 3 poäng, porten i muren gav 2 poäng och bunkern i det yttre försvarsverken gav 1 poäng. Sedan hade varje av de attackerande spelarna ett hemligt objektiv.
Varje försvarare fick ett specialkort som man kunde spela, det kunde t ex vara ett antal omrull vid ett speciellt tillfälle.

På slutet hade anfallarna tagit bunkern och porten, landningsplattan var bestrid. Är osäker vad slutresultat blev, men vad spelar det för roll. En Baneblade fick katastrofartad explosion och drog med sig massa i graven!

+ GW modeller!

- GWs regler!









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar