onsdag 1 januari 2014

BKS miniFoW turnering

Dagarna innan jul så arrangerades det en liten 1250 poängs late war turnering på SF i Lund. Det visade sig bli rena stridsvagns festen då 5 av 7 spelare hade tanklistor. Så även jag, som körde med Light tank company från Devils Charge, 8 chaffee vagnar, 4 hellcats och 3 trained priests fick jag plats med.


I första slaget mötte jag David som körde med en tysk mixad pansarlista från den nya boken 'Desperate
measures'. Allt från panzer III till kungstiger, men endast 'Trained'. Scenariot vi spelade var 'Dust-up' och jag fick en bit "Bocage" att smyga runt i, så mina veteran tank hunters kunde skjuta sönder de tyngre tanksen som försvarade Davids objektiv. Chaffee vagnarna hade änglavakt och lasersikten för de lyckades överleva och skjuta ut panthrar och panzer III. När det tyska kompaniet hade gett upp så hade de bara lyckats baila en amerikansk vagn! 6-1

Efter det mötte jag Micke som körde med mekaniserade tyskar. Glömde ta bilder och därmed har jag en väldigt dålig minnesbild om själva slaget, men har för mig att det blev en 5-2 seger till mig.

Sista slaget var jag inte med på, men skulle ha fått möta Jagdtigers! Chaffee listan gillar stora tyska katter!

Det var kul som omväxling att köra lite mindre poäng och trevligt att kunna få ihop en lokalturnering med över sex deltagare.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar