onsdag 4 september 2013

Force on Force force...

Jag har börjat trixa runt lite med målningen av mina 15 mm figurer och fordon till Force on Foce.

US special forces (http://www.rebelminis.com)

Än så länge så prövar jag mig fram för att hitta rätt färger och rätt "nivå" att lägga mig på (dvs inte allt för mycket tid på varje enskild 15mm gubbe)
Fordonen har jag självklart tänkt lägga lite mer energi på efter som de kommer att bli något av "centerpieces" på bordet. Först ut är de "terrorist" fordon som finns med i några av scenariona i CLASSIFIED: Special Operations, tanken är att de ska se riktigt slitna ut efter som det är gammal öststats material som inte underhålls allt för väl. 
BMP-1

BMP-1

T-55

Det blev kanske lite väl mycket weathering men de är fortfarande inte riktigt färdig målade utan är W.I.P.

I scenarierna från Classified så finns det inte några andra fordon än helikoptrar på SF sidan. Jag köpte två Blackhawks från http://quickreactionforce.co.uk/ inte direkt den snyggaste gjutningen jag sett på en resin model, men man ser i alla fall vad det är för helikopter. Rotorerna var sjukt meckiga att få ihopa då dessa var i metall så jag valde att använda runda skivor av genomskinligt plast för att representera att rotorerna roterade (så att säga...) Det kommer bilder på detta vid ett senare tillfälle. Än så länge har jag bara grundat helikoptrarna med oliv drab spray och higlightat dom lite lätt. En hel del kvar alltså


1 kommentar:

  1. Härligt att se att det går framåt!
    Beställde markörer och tärningar igår och försöker smyga in regelboksläsande lite här och där.

    SvaraRadera