tisdag 26 augusti 2014

Gubbspel Galore - Bushido

Till helgen så är det dags för Gubbspel Galore, det femte i ordningen och kanske det sista...

GG är är ett "konvent" som samlar figurspel som inte är så väl etablerade än eller helt enkelt specialbyggda scenarion/dioramor. Staden för evenemanget är Göteborg och om jag inte minns helt fel så var jag på en av de tidiga och spelade en minimal FoW turnering, på den tiden FoW var ett "litet" spel. Sedan har jag försökt åka ditt flera gånger, då jag gillar verkligen iden med snygga terräng med special scenarion och även kunna testa spelsystem som är på G. Förra året fick jag tillfälle och åka ditt och vara där några timmar på lördagen, vilket var trevligt. Läsplatta i sonens hand gjorde att jag till och med kunde spela lite.



I år är vi dock ett par kamrater som skall åka upp och på lördagen blir det Bushido turnering för att förhoppningsvis kunna köra lite vad som helst på söndagen. Målet har varit att hinna få klart så mycket som möjligt av min Ito klan till den lilla turneringen som körs på GG.

Här är det jag är klar med:

Masunagi och Satoshi


Jade mamba guard, Hitoshi och Sakura

Takeji

2 kommentarer:

  1. Åhå, trevligt.

    Hoppas få se dig på trollspelsbordet ;P

    SvaraRadera
  2. Var det du/ni som körde troll och tomtar scenariot förra Gubbspel?

    SvaraRadera