onsdag 26 mars 2014

Campaign 2014: Normandie - Förberedelserna

Till helgen är det dags för den årlige FoW kampanjen i Köpenhamn. Efter att försvarat Italien i tre år är det nu dags för att försvara Normandie mot de allierade. I år är det lite annorlunda mot tidigare år och påminner mer om en vanligt FoW evenemang, borden är inte länkade på samma sätt utan man spelar en mot en. Systemet är löst baserat på BF.s Firestorm regler. För första gången har jag inte målat upp ett helt kompani inför kampanjen utan använder i stora delar sånt jag redan har.




Det jag tänkte använda mig av är ett grenadierkompani (C/T)

  • HQ 2 fausts, schreck, 2 mortars, 1 sniper
  • Grenadier platoon w. faust
  • Grenadier platoon w. faust
  • Grenadier platoon (pioneer) w. supply wagon
  • MG platoon
  • Mortar platoon 4 st
  • AT platoon 3 PaK 40
  • Sturmpanzer 3 brummbär (C/V)
  • Assault gun 3 StuG G
  • Rocket launcher 3st w. 1 PaK38 (C/V)
Av det ovan så ska jag "bara" måla Brummbärs (jag målar fyra när jag ändå håller på), StuGs, PaK38 och supply wagon. 

Schemat är pressat:
Måndag - Ihop sättning och grundning 
Tisdag - Camo och dekaler
Onsdag - Detaljer
Torsdag - Detaljer och lackning
Fredag - Kampanjen börjar.

Sista uppdateringen

Allt är nu klart och packat, vagnarna fick sitt sista lager mattlack i morse. Dags att ge sig väster ut!

Onsdags uppdatering

Larvbanden är målade och nersmutsade, chippning är målad. Kvar är plutoncheferna och eventuell nersmutsning.










Tisdags uppdatering

Camo och dekaler (syns inte på bilden) är klart. När jag ändå hade airbrushen igång så passade jag på att måla camo på resten av StuGs till mitt StuG kompani, totalt elva stycken och klämde även in min Tiger 1E till Bolt action, produktiv kväll!
Brummbär

StuG G

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar