måndag 18 mars 2013

Market garden - Lund edition

Operation Market Garden är det nya svart, vi har startat en i Lund, en är på gång hemma i Battlebunkern och på Lincon blir det troligen än kampanj helg i Market garden anda! I Lund deltar jag i den delen som är Market med mina 101:a airbourne, en styrka jag målade upp för ca fem år sedan när Battlefront släppte de första Latewar böckerna. Har nog bara spelat en eller två gånger med dem. Men nu är det alltså dags, igår söndag var första kampanj dagen.






Någon logistiker hade nog blandat ihop 101:a med 82:a, för jag fick i uppdrag att anfalla Grave bridge. Jag hade:
2 Fulla combatplatoons
1 halv combatplatoon (Fire storm)
1 Full LMG platoon
1 Mortar platoon
1 57 mm platoon
1 Field howitzer platoon

och uppdraget blev att anfalla ett tyskt Tankdestroyer kompani i  'No retreat':
3 Jagdpanthers
1 StuG (4)
1 Fallshirmjägerplatoon
1 Wirbelwind (2)

Inga problem! 
Gjorde två samordnade utfall, tack vare de gigantiska plutoner man kan bygga med amerikanska fallskämsjägare (16+) så är de rätt uthålliga i anfallet. Lyckades slå ut fallschirmjäger plutonen och wirbelwinds. Två misslyckade tank terro slag hindrade mig från att avgöra rätt tidigt. Sedan blev det svårare, men tyskarna vågade heller inte avgöra, bazookas och gamonbombs verkade avskräckande. Så tillslut fick vi avsluta på grund av tiden tog slut.Väldigt kul slag som var en nagelbitare för båda sidorna.

Får återkomma med resultatet i kampanjen, har inte lyckats kommunicera med överkommandot än.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar